sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Monta rautaa tulessa - kaaoksen esiaste

Hellurei ja hellät tunteet. Tässä on tovi vierähtänyt ja mitään en ole saanut aikaseksi - tai no, sain mä sen toisen rahin valmiiksi ja siinä siskosta oli apuja kun se kävi Etolasta mulle sen kolmannen säkin styrox-rouhetta :)

Rahit saikin kyytiä tupareissa kun työkaverin tyttö innostui könyämään näiden päällä! Eivät siis olekaan vain raheja, vaan hyvää ajanvietettä lapsille :)

Pallorahit.

Löysin niistä lankakalaatikoistani Novitan Usva-lankaa kolme kerää ja lähdin tekemään tällaista virkattua kolmiohuivia. Huivin ohje on tämän vuoden ensimmäisessä Novita-lehdessä, samassa josta hupullisen huivin tein. Virkkaus on ihan mukavaa vaihtelua - en ole oikeastaan muuta virkannut koskaan kun niitä koreja. Nyt vaan alkaa olemaan niin pitkä tuo ylin rivi että yhden rivin virkkaukseen kuluu 15-20 minuuttia.. Mulla on tässä eri lanka kuin ohjeessa, katsoin ohjeesta vaan siis mallikuvion.


Piti pyykkikoriin heittää mun eniten käytössä olleet palmikkosukat ja sain päähäni, että nythän mä teen itselleni nopeasti toisen parin! Noh.. nopeasti.. aloitin nämä kun muutin tänne eli tuo toinen sukka on ollut noilla sijoillaan jonkun neljä viikkoa :---) Kyllä nämä joskus valmistuu! Sitä vaan teki taas mieli tehdä jotain muuta.. esim. ne rahit ja aloittaa tuo yllä oleva kolmiohuivi.


Tässä esittelyssä varmaan tämän vuoden haastavimman projektin alkutaipale. Teen isälleni joululahjaksi (kyllä, joululahjaksi) HIFK-villapaidan. Olen joskus lapsena luvannut moisen tehdä ja langatkin siihen silloin ostettiin.. taisin alahelman resorin saada valmiiksi silloin kun kiinnostus loppui. Kuittailua tästä kuulen aina välillä että "missäs se mun villapaita on?" niin nyt meinasin yllättää iskän ja ihan oikeasti tehdä sen... luulen että se on kuopannut haaveet siitä jo ajat sitten!

Tässä siis 7 veljestä langalle suunniteltu kuvio-kartta ja leivinpaperin alapuolella tulostettu kuva HIFK-leijonasta, jonka ajattelin rinnuksiin neuloa. En tosin ole ihan päättänyt että teenkö tämän leijonan vai sen niiden laatan? Jää nähtäväksi.


Tilasinpas muuten Finlaysonin verkkokaupasta kolmea eri kangasta kun olivat -50/-60% alennuksessa.. Kahta eri muumikangasta ja sitten sitä Kaulakoru-kangasta. Niistä ajattelin tehdä tulevalle osallistuja 2:lle vauvanpeiton jos mun ompelukone sen sallii ;> Opelukoneeseen nimittäin tuli joku bugi kun paininjalka jäi jotenkin päälle ja kone jatkoi itsekseen hissukseen ompelua.. en tiedä onko aika parantanut haavat ja toimisiko se taas normaalisti.. pitää ehkä ostaa uusi paininjalka.

Vanhempi osallistuja jatkaa tarmokkaasti arviointiaan. Miten mulla aina välillä onkaan sellainen olo että "Sometimes I feel like, Kitty is watching mee"...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti